タイで揃えておくべき規程について/Regarding a list of the regulation the company need to prepare

東京コンサルティングファーム タイ事務所の長澤です。

今週はタイの会社で揃えておくべき規程についてです。

This is Nagasawa from Tokyo Consulting Firm.

In this week, we’d like to share a list of the regulation the company need to prepare.

 

 Q.

タイに現地法人を立ち上げました。社員を雇用するため、雇用契約書や就業規則をまず作成しようと考えていますが、タイで一般的に揃えておくべき規程にはどのようなものがあるのでしょうか。

Our company set up the company in Thailand last year. And we’ll prepare employee agreement, company regulation and so on in order to hire new staffs. Meanwhile, I’d like to know what kind of regulation the company generally need to prepare.

 

 

 A.

企業規模によっても異なりますが、概ね以下のような規程が必要となります。

内容としては、大きく法務、人事労務、経理関連に分けられます。

It depends on the company size/type of business, but the company generally need to prepare following regulations. There are three types, Legal, HR, and Accounting. The detail list is below.

 

 

事前に自社が整える規程を決め、後から継ぎ足しでの対応、問題が起きてから対処する、などならないよう配慮しておくことをお勧めいたします。

We strongly recommend that the company decide and know what regulation need to prepare in advance, and prevent to be surprised with difficulties.

 

以上

東京コンサルティングファーム

長澤 直毅

 

 

 

<新サービス登場>

                          

海外進出質問サービス

 

関連記事

立替金にかかる税金について

固定資産の売却、中古資産の購入について

運営会社HPはこちら

2019-10-23

東京コンサルティンググループ

カテゴリー

↓チャンネル登録↓

ブログをメールで購読

メールアドレスを記入して購読すれば、更新をメールで受信できます。

456人の購読者に加わりましょう
ページ上部へ戻る