スタッフ採用時の対応事項について/Things the company need to take care when they hire the staffs

 

今週は、スタッフ採用時の対応事項についてです。

 

Q.

来週からスタッフの採用を予定しています。はじめての採用なので、一般的にどのようなことを対応すればよいのか教えてください。

We will hire new staff next week. What do we have to prepare it?

 

A.

採用及び採用前後には以下の対応が必要となります。

The company need to manage following issues.

 

・オファーレターの提示(給与や福利厚生などの条件提示)/Offer Letter(salary, benefits)

・入社時の書類回収(ID、卒業証明書、資格証明書、銀行口座情報、扶養情報など)/Recall of documents(ID, Graduation certification, Qualification certification, Bank account information, Dependent family information).

・雇用契約書の締結(契約形態、契約期間、給与額、福利厚生、給与締日と支払日、契約解除の際の事前通知など)/Enter Employee Agreement(type of employment, salary, welfare, salary payment date/cutoff date, termination condition/advance notice)

・就業規則の提示(ある場合)/ Explanation of company regulation, if any

・社会保険の加入(前職での加入履歴があるか確認)/ Registration of SSF(make sure if the staff have experience to register SSF before)

※タイではタイ国籍者は税務番号としてIDカードの番号を使いますので、別途登録は不要です。

*No need to register personal tax for Thai staffs, since they have ID card.

 

また、試用期間は通常119日で設定することが多いですが、この期間内に前職への勤務状況の照会を入れることをお勧め致します(採用時点では前職への紹介が出来ないことが多いため)。

In addition, we recommend you to refer previous company for working attitude and so on during probation period (normally 119 days).

 

以上

東京コンサルティングファーム

長澤 直毅

nagasawa.naoki@tokyoconsultinggroup.com

 

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2019-10-23

東京コンサルティンググループ

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